Dział obsługi klienta, marketingu i sprzedaży oddziałują na siebie wzajemnie. Złączone niczym ogniwa łańcucha i ułożone w naturalnym porządku, mogą zostać zerwane w dowolnym miejscu z powodu błędów lub zaniedbań. Żeby usprawnić korelację tych trzech działów, opracowano informatyczny system CRM.
Jego wdrożenie do firmy rzuca nowe światło na potencjalne zwiększenie sprzedaży i relacje z klientem. Okazuje się, iż stali kontrahenci, o których właściwie się zadba, przynoszą większe przychody, oraz zapewniają stabilność interesu. Faktem jest, że stali klienci generują większość zysków przedsiębiorstwa, dlatego też bardziej opłacalne dla firmy jest utrzymanie klienta, który regularnie będzie korzystał z oferty firmy. Czego jeszcze można oczekiwać od systemu zarządzania relacjami z klientem?
Baza kontrahentów o szerokiej funkcjonalności
Kluczowym modułem systemu CRM jest moduł zarządzający informacjami o klientach. W jego skład wchodzi obsługa klienta, archiwizowanie i gromadzenie danych dotyczących kontrahentów oraz analizowanie zachowań. CRM to system informatyczny, którego głównym celem jest zarządzanie relacjami z klientem, gdyż stały klient jest jednostką nadrzędną, o którą należy zadbać. Dlatego bardzo ważny jest sprawny kontakt pomiędzy firmą a klientem. Te działania realizowane są przez moduł korespondencyjny, który rejestruje dane teleadresowe, rejestracyjne oraz wszystkie akcje pomiędzy przedsiębiorstwem i konsumentem.
System CRM gromadzi dane na temat wszystkich możliwych form kontaktu z klientami, a także prowadzi historię rozmów, notatek i wiadomości tekstowych. Z ich pomocą można szybko i skutecznie wspomagać obsługę klienta. A to nie jedyna zaleta prowadzenia cyfrowej bazy danych.
Bardzo ważnym miejscem przechowywania tych wszystkich informacji jest kartoteka. W aplikacji GoNet do kartoteki można importować, wprowadzać z ręki oraz odczytywać pliki z m.in.: programów fakturujących. Oznacza to, że wszystkie powiązane z danym klientem dokumenty i dane personalne są w jednym miejscu, dostępne dla wszystkich działów, które posiadają odpowiednie uprawnienia.
Współpraca z sektorem sprzedaży
Systemu CRM doskonale sprawdza się w dziale sprzedaży. Dzięki niemu usprawniony zostaje proces oferowania oraz składania i realizacji zamówień. System posiada rozbudowaną bazę danych z kartoteką każdego klienta, co jest bardzo potrzebne dla sprawnego funkcjonowania działu zajmującego się sprzedażą. Dodatkowo można dokonać integracji z innymi programami, jak np. programem umożliwiającym fakturowanie.
System Gonet CRM wspiera używanie rozmaitego oprogramowania, z którego powszechnie korzystają firmy i umożliwia jego integrację. Dzięki integracjom firma może jeszcze bardziej skutecznie dokonywać analiz i prowadzić kolejne zadania.
Importowana lub wprowadzana od ręki dokumentacja może być z łatwością przypisywana do grup, czyli skatalogowanych pod względem statusu i typu klientów, np.: hurtowi, detaliczni, kupujący konkretny produkt lub korzystający z danej usługi. Mając wgląd w tabele i gotowe raporty generowane w dowolnej chwili, firma jeszcze skuteczniej zaspokaja potrzeby swoich klientów.
Praca zdalna i offline
Skomplikowany we wdrożeniu systemu CRM bywa zaporą w cyfryzacji firmy i jej zasobów. Współcześnie uproszczono go i umożliwiono spersonalizowanie funkcji, do tych najpotrzebniejszych w danym przedsiębiorstwie. Automatyzacja części pracy, a w szczególności archiwizacja danych i historii transakcji przekłada się na utrzymanie ważnych klientów.
Zdobywacie także zaufanie nowych, którzy szybko odczują sprawne funkcjonowanie obsługi klienta, działu sprzedaży i trafne oferty reklamowe. Moduł gromadzący informacje o sprzedanych towarach może przecież posłużyć za wskaźnik konkretnej grupy usług i artykułów, którymi zainteresowani są klienci.
Dzięki możliwości korzystania z systemu CRM poprzez urządzenia mobilne, można zarządzać zadaniami oraz w pełni korzystać z zalet systemu z dowolnego miejsca na świecie. Instalując dedykowane oprogramowanie na Androida użytkownik posiada pełny dostęp do wszystkich danych, dzięki czemu może np. przeglądać raporty, a także znaleźć potrzebne informacje na temat klienta. Oczywiście system jest również dostępny z poziomu przeglądarki internetowej w komputerze przenośnym. Dostęp do konkretnych danych warunkowany jest uprawnieniami użytkownika.
Warto również odwiedzić blog dotyczący systemów CRM i definicji: blog.gonetcrm.pl