Coraz więcej firm decyduje się na korzystanie z usług lektorskich, aby uzyskać profesjonalne nagrania do swoich reklam, prezentacji i innych materiałów. Gdzie można je zamówić? Sprowadź, na co zwrócić uwagę przy wyborze studia nagraniowego i poznaj przykładowe ceny usług.
Jakie zastosowania mają nagrania lektorskie?
Nagraniami lektorskimi nazywa się materiały przygotowane przez lektorów o bardzo szerokim zastosowaniu. Są one używane między innymi w branży reklamowej, podczas przygotowywania materiałów informacyjnych, filmów, seriali, multimediów czy szkoleń, konferencji czy nagrań do centrali telefonicznych.
Zamówienie profesjonalnego nagrania lektorskiego pozwala na uzyskanie dopracowanego materiału – także przygotowanego z pomocą rozpoznawalnego lektora. Dzięki niemu można dotrzeć do wielu klientów, zadbać o swój profesjonalny wizerunek oraz wyróżnić się wśród konkurencji.
Dodatkowym plusem wyboru nagrań lektorskich jest ich prosty sposób zamówienia – można zrobić to także samodzielnie za pomocą internetu.
Nagrania lektorskie – gdzie można je zamówić?
Obecnie nagrania lektorskie najczęściej zamawiane są za pośrednictwem banków głosów lektorskich, co powoduje, że można zamówić je we własnym zakresie, co znacznie usprawnia proces otrzymania potrzebnego nagrania.
Banki głosów lektorskich to serwisy internetowe, które prezentują próbki nagrań głosów lektorskich i pozwalają na łatwe wybranie odpowiedniego lektora do wykonania nagrania. W bazach tego typu można znaleźć różnych lektorów, w tym także właścicieli rozpoznawalnych głosów. W wyselekcjonowaniu odpowiedniego lektora mogą pomóc także znajdujące się w bankach głosów filtry umożliwiające określenie różnych parametrów lektora.
Proces zamówienia nagrania jest bardzo prosty. Po wybraniu lektora wystarczy skontaktować się z bankiem głosów, przekazując informacje dotyczące nagrania, w tym treść materiału oraz dodatkowe informacje na temat jego realizacji. Gotowe nagranie może być dostępne już w ciągu kilku dni.
Ile kosztuje wykonanie nagrania lektorskiego?
W przypadku materiałów jak nagrania lektorskie cennik – https://www.powitania.pl/cennik/ zależny jest od wielu czynników, między innymi typu materiału, jego przeznaczenia czy długości.
Koszt wykonania nagrania lektorskiego do reklamy radiowej o długości do 45 sekund wynosi średnio od około 50 do 500 złotych, natomiast w przypadku znanych lektorów ceny są kilkukrotnie wyższe. Koszty związane z udźwiękowieniem materiałów jak gry, aplikacje to koszt od 500 złotych wzwyż. Z kolei podłożenie głosu do prezentacji to wydatek od około 300 złotych w górę.
Nagrania najczęściej wyceniane są indywidualnie, dlatego dokładne informacje o kosztach można uzyskać dopiero po przekazaniu szczegółów zlecenia do studia nagraniowego.