Marketing, czyli… planowanie!

Marketing 2017 to między innymi położenie nacisku na promowanie content marketingu, czyli wysokiej jakości treści

Spis treści

Marketing 2017 to między innymi położenie nacisku na promowanie content marketingu, czyli wysokiej jakości treści

Marketing to współcześnie nieodłączny element funkcjonowania każdej firmy. W związku z dynamicznie zmieniającymi się trendami w marketingu – budowanie strategii marketingowej marki wymaga nie tylko rzetelnej wiedzy i biegłego posługiwania się narzędziami, ale również umiejętności ekspresowego reagowania na różnego rodzaju zmiany. Marketing to bowiem nie tylko planowanie, ale również prowadzenie bieżącej rozmowy z klientami firmy. Jak to robić, aby robić to dobrze? 

Oto najważniejsze trendy, które będą obowiązywać w marketingu 2017 roku:

Personalizacja

Personalizacja to jeden z najważniejszych trendów marketingowych 2017 rokuFirmy i marki funkcjonujące w internecie zbierają o swoich klientach mnóstwo informacji. Ale czy należycie je wykorzystują? Jeśli nie, to najwyższy czas to zmienić! Obecnie personalizacja w marketingu to już nie tylko wstawienie w newsletterze imienia klienta – idziemy o krok dalej, proponując odbiorcom spersonalizowane witryny internetowe (przygotowane specjalnie dla nich), wyselekcjonowaną ofertę oraz programy lojalnościowe przygotowane z myślą o konkretnych odbiorcach, ich potrzebach i oczekiwaniach.

Interakcja

Tegoroczny marketing nie może poprzestawać na planowaniu. Planowanie mediów, czy planowanie telewizji to jedynie początek. Przechodzimy od relacji: nadawca – odbiorca do interakcji, w której każda ze stron, w dowolnym momencie może być jednym i drugim. Umiejętność prowadzenia rozmów z klientami za pośrednictwem choćby mediów społecznościowych i różnego rodzaju platform komunikacyjnych to obecnie jeden z najbardziej pożądanych skillsów u marketingowców.

Transparentność

Transparentność to jedna z najbardziej pożądanych cech firm i marek - szczerość i otwartość w komunikacji zjednują klientówW tych coraz bardziej skomplikowanych, trudniejszych i bardziej złożonych realiach – transparentność, szczerość i otwartość stają się ważnymi wartościami. Ich wdrożenie i stosowanie w praktyce może przynieść firmom i markom wiele pożytku. Klienci chętniej kupują produkt lub usługę od kogoś, kogo „znają”, czyj sposób prowadzenia interesów jest dla inch jasny i przejrzysty.

Promowanie contentu

W 2015 roku hasło „content marketing” elektryzowało przedsiębiorców różnego rodzaju. Dzisiaj marketing treści to już chleb powszedni, a stwierdzenie, że „dobra treść obroni się sama” zdaje się być nieaktualne. W tym roku dobra, wysokiej jakości treść powinna być… dobrze promowana, w innym wypadku może się po prostu nie przebić do jej potencjalnych odbiorców.

Powiązane artykuły