Marketing 2017 to między innymi położenie nacisku na promowanie content marketingu, czyli wysokiej jakości treści

Marketing to współcześnie nieodłączny element funkcjonowania każdej firmy. W związku z dynamicznie zmieniającymi się trendami w marketingu – budowanie strategii marketingowej marki wymaga nie tylko rzetelnej wiedzy i biegłego posługiwania się narzędziami, ale również umiejętności ekspresowego reagowania na różnego rodzaju zmiany. Marketing to bowiem nie tylko planowanie, ale również prowadzenie bieżącej rozmowy z klientami firmy. Jak to robić, aby robić to dobrze? 

Oto najważniejsze trendy, które będą obowiązywać w marketingu 2017 roku:

Personalizacja

Personalizacja to jeden z najważniejszych trendów marketingowych 2017 rokuFirmy i marki funkcjonujące w internecie zbierają o swoich klientach mnóstwo informacji. Ale czy należycie je wykorzystują? Jeśli nie, to najwyższy czas to zmienić! Obecnie personalizacja w marketingu to już nie tylko wstawienie w newsletterze imienia klienta – idziemy o krok dalej, proponując odbiorcom spersonalizowane witryny internetowe (przygotowane specjalnie dla nich), wyselekcjonowaną ofertę oraz programy lojalnościowe przygotowane z myślą o konkretnych odbiorcach, ich potrzebach i oczekiwaniach.

Interakcja

Tegoroczny marketing nie może poprzestawać na planowaniu. Planowanie mediów, czy planowanie telewizji to jedynie początek. Przechodzimy od relacji: nadawca – odbiorca do interakcji, w której każda ze stron, w dowolnym momencie może być jednym i drugim. Umiejętność prowadzenia rozmów z klientami za pośrednictwem choćby mediów społecznościowych i różnego rodzaju platform komunikacyjnych to obecnie jeden z najbardziej pożądanych skillsów u marketingowców.

Transparentność

Transparentność to jedna z najbardziej pożądanych cech firm i marek - szczerość i otwartość w komunikacji zjednują klientówW tych coraz bardziej skomplikowanych, trudniejszych i bardziej złożonych realiach – transparentność, szczerość i otwartość stają się ważnymi wartościami. Ich wdrożenie i stosowanie w praktyce może przynieść firmom i markom wiele pożytku. Klienci chętniej kupują produkt lub usługę od kogoś, kogo „znają”, czyj sposób prowadzenia interesów jest dla inch jasny i przejrzysty.

Promowanie contentu

W 2015 roku hasło „content marketing” elektryzowało przedsiębiorców różnego rodzaju. Dzisiaj marketing treści to już chleb powszedni, a stwierdzenie, że „dobra treść obroni się sama” zdaje się być nieaktualne. W tym roku dobra, wysokiej jakości treść powinna być… dobrze promowana, w innym wypadku może się po prostu nie przebić do jej potencjalnych odbiorców.

Dodaj komentarz