Chcesz nagrać jingiel? Wyjaśniamy, co kryje się pod tym terminem i prezentujemy krok po kroku, jak można go przygotować, aby odniósł sukces!
Czym jest jingiel?
Dżingiel, inaczej jingiel to krótka, chwytliwa piosenka lub melodia wykorzystywana w reklamie i marketingu w celu promowania produktu, usługi lub marki. Jingle są zaprojektowane tak, aby zapadały w pamięć i często zawierają proste teksty i melodie, przez co pomagając wzmocnić rozpoznawalność marki i stworzyć pozytywne skojarzenie z reklamowanym produktem lub firmą.
Jak przygotować jingiel?
Jeśli planuje się przygotować jingiel, proces ten będzie wymagał kilku kroków:
Zdefiniuj tożsamość swojej marki
Przed utworzeniem jingla ważne jest zrozumienie osobowości, wartości i grupy docelowej marki. Dżingiel powinien odzwierciedlać te elementy i wzmacniać jej tożsamość.
Stwórz wiadomość
Zdecyduj, jaką wiadomość chcesz przekazać w swoim jinglu. Zadbaj o to, aby był prosty, zapadający w pamięć i zgodny z przekazem i celami marki.
Skomponowanie muzyki
Należy stworzyć chwytliwą melodię, która oddaje istotę marki i będzie rezonować z grupą docelową. Najlepiej w tym celu podjąć współpracę z profesjonalnym kompozytorem lub zespołem zajmującym się produkcją muzyki, aby zapewnić jakość i skuteczność muzyki.
Stworzenie tekstu
Przygotuj teksty, które jasno i zwięźle przekazują przesłanie marki. Skoncentruj się na kluczowych tematach, korzyściach lub cechach swojego produktu lub usługi. Upewnij się, że teksty są łatwe do zapamiętania i do śpiewania.
Wybranie lektora
Do odczytania tekstu potrzebny będzie lektor. Dobrym miejscem, aby go znaleźć, jest bank głosów- https://www.cofeina.com.pl/ w którym można zapoznać się z różnymi ofertami lektorów i przesłuchać próbki ich nagrań. W ten sposób można wybrać odpowiednią osobę do danego projektu.
Nagraj dżingiel
Po stworzeniu muzyki i tekstu nagrywa się jingiel przy użyciu profesjonalnego sprzętu audio w studiu. Warto wskazać, że tego typu usługi również są oferowane przez niektóre banki głosów. W takim przypadku bank głosów może kompleksowo zająć się stworzeniem materiałów do jingla, aby był on dopracowany w najmniejszych szczegółach.
Prezentacja jingla
Najczęściej jingle są stosowane podczas prowadzenia kampanii reklamowych, na przykład jako elementy reklam w radiu i telewizji, w sklepach i galeriach handlowych, w środkach komunikacji publicznej, w internecie.
Wykonując poniższe kroki, możesz stworzyć i wdrożyć zapadający w pamięć dżingiel, który skutecznie promuje markę i przemawia do docelowej grupy odbiorców.