Dlaczego warto zapisywać się do newsletterów?

przesylki

Spis treści

przesylkiNewsletter jest zdecydowanie jednym z bardziej skutecznych sposobów na kontakt z klientem w sklepach online, ale nie tylko. Przynosi wiele korzyści zarówno jego twórcy, jak i odbiorcy. Dowiedz się, dlaczego warto zapisywać się do newsletterów oraz je tworzyć!

Czym jest newsletter?

Większości osób pewnie nieraz w trakcie przeglądania stron internetowych pojawiło się słowo newsletter. Co to takiego? Przede wszystkim to świetna forma kontaktu z klientem bądź odbiorcą. Polega na wysyłaniu do nich maili, w których są oni informowani o nowościach związanych z działaniem sklepu bądź też strony internetowej. Newsletter jest wysyłany cyklicznie i ma stale określony wygląd. Warto zawsze odpowiednio dostosować go do odbiorcy.

Korzyści z newslettera dla sprzedawcy i kupującego

Dobre dopasowanie wyglądu oraz treści newslettera przynosi wiele korzyści. Dzięki niemu może zyskać zarówno sprzedawca, jak i kupujący. Jeśli zastanawiasz się, jak pozyskać klientów do sklepu internetowego, zdecydowanie się na stworzenie newslettera może być dobrym krokiem. Przede wszystkim będzie to miejsce, w którym możesz budować relację z klientem. Stale będziesz mógł też informować go o nowościach w asortymencie. Dobry newsletter może też zwiększyć ruch na Twojej stronie, a także pokaże Twoją firmę jako taką, która dba o swojego klienta. Warto pytać o imię w formularzu zapisu, aby móc umieścić je w treści maila, personalizując ją pod odbiorcę. Dzięki newsletterowi również reklamujesz swój sklep, co wpływa pozytywnie na pozyskiwanie nowych klientów. Warto jednak zadbać o dobrą częstotliwość maili, aby nie zasypywać swoich kupujących toną wiadomości.

Dla klienta dobrze przygotowany newsletter to przede wszystkim źródło informacji. Dzięki niemu może on dowiedzieć się na przykład o aktualnych promocjach w sklepie czy o nowym asortymencie i mieć pewność, że nic nie przegapi. Często też po zapisaniu się do newslettera klient może otrzymać specjalny rabat przeznaczony tylko dla subskrybentów. Jeśli znajdzie w newsletterze ciekawostki bądź przydatne informacje, może być to dla niego zachętą do zrobienia zakupów w sklepie. Będzie to dla niego znak, że sprzedawca wysyłający ten newsletter zna się na sprzedawanych produktach.

Jak zapisać się do newslettera?

Zapisanie do newslettera jest bardzo proste. Na każdej stronie sposoby na to są różne, ale jeden element, wszędzie wygląda tak samo. Zawsze musisz podać swój adres mailowy, na który będziesz otrzymywać wiadomości.

Jednym ze sposobów na zapisanie się do newslettera jest podanie swojego adresu mailowego w okienku, które wyskakuje od razu po wejściu na stronę. Można też spotkać się ze specjalną zakładką, w której są informacje o newsletterze i opcja zapisania się do subskrypcji. Warto też czytać informacje przy zaznaczaniu zgód w trakcie robienia zamówienia, bo często zdarza się, że jedna z nich dotyczy właśnie zapisu do newslettera.

Powiązane artykuły