System Dronn – roboty w banku? Do roboty!

Nowoczesny bank to instytuacja, w której coraz więcej procesów jest automatyzowanych i zrobotyzowanych

Alior Bank wspina się w rankingu najprężniej działających banków i obecnie zajmuje dobrą, osiemnastą pozycję. W swojej strategii na lata 2017-2020 zapowiada, że uprości swoją ofertę produktową oraz będzie rozwijał stosowanie innowacyjnych rozwiązań informatycznych i technologicznych w codziennym funkcjonowaniu banku. Co to oznacza dla klientów? Z pewnością bardziej czytelną ofertę oraz szybszą obsługę. Wiecie, że w ubiegłym roku ponad 2,5 miliona telefonicznych kontaktów z klientami Alior Bank przeprowadził wykorzystując do tego mechanizm sztucznej inteligencji Dronn? 

Mechanizm sztucznej inteligencji w liczbach

System Dronn wykorzystywany jest w Aliorze od 2015 roku, a w zeszłym roku odbył ponad 2,5 miliona "rozmów" z klientamiBank Alior wykorzystał mechanizm sztucznej inteligencji Dronn łącznie ponad 2,5 miliona razy. Jak i do czego?

  • System Dronn wykonał ponad 1,2 miliony połączeń w ramach tzw. miękkiej windykacji (standardowy proces windykacyjny, w którym wykorzystywane są proste środki przypominające o konieczności uregulowania niedawno powstałych zaległości, najczęściej odbywa się to poprzez kontakt telefoniczny lub przesłanie klientowi pisma z wezwaniem do zapłaty i informacją o ewentualnych dalszych krokach, w razie nie uregulowania zaległości);
  • System Dronn przeprowadził blisko 1,3 miliona rozmów ankietowych z klientami banku (i nie tylko);
  • System Dronn kontaktował się z klientami banku Alior około 77 tysięcy razy w celu zebrania oświadczeń FATCA.

Zadaniem systemu Dronn  jest wspieranie zdalnego kontaktu z klientami, czyli tzw. Wirtualnego Doradcy. System Dronn jest wykorzystywany w Aliorze od 2015 roku, ale to strategia banku na najbliższe 3 lata (2017-2020), zakładająca robotyzację i automatyzację jego działań, nazwana została przewortnie „Cyfrowym buntownikiem”. Oby system Dronn się nie… buntował! Owa robotyzacja i automatyzacja, która ma obejmować kolejne obszary i procesy (bank w nowej strategii wskazuje ich aż 118!) ma oczywiście na celu równoczesne obniżenie kosztów operacyjnych i wzrost satysfakcji klienta z obsługi. Ten nowy sposób załatwiania powtarzalnych czynności ma również zapobiegać rutynie wśród pracowników.

Więcej szczegółowych informacji o systemie Dronn znajdziemy m.in. tutaj: https://www.skarbiec.biz/wiadomosci/technologia/rozszerzenie-wykorzystania-robotow.html 

Piotr Wiśniewski i W Inwestments nie zaszkodziły Aliorowi - bank przezwyciężył kryzys i pnie się w rankingachIdzie nowe po kryzysie

Brzmi nowocześnie, prawda? Tym bardziej, że bank zmagał się przecież niedawno z poważnymi problemami wizerunkowymi po tym, jak znalazł się pod lupą Komisji Nadzoru Finansowego, który badał sprawę straconych przez klientów środków finansowych (środki były w funduszach spółki W Inwestments, której prezesem był Piotr Wiśniewski). Alior obronił jednak swoją renomę, a obecnie mocno pracuje na miano nowoczesnego banku z solidną pozycją kapitałową.

Odpowiedz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *