Praca siedząca? Siedząco – ćwicząca!

Praca siedząca to wyzwanie dla naszego ciała - zróbmy wszystko, by się nie zastało

Coraz więcej ludzi ma pracę siedzącą, a długie godziny spędzane za biurkami i przed monitorami odbijają się na naszym zdrowiu i kondycji. Producenci sprzętu sportowego (i nie tylko!) wychodzą na przeciw zdrowotnym potrzebom korporacyjnych pracowników i oferują dyskretny (mniej lub bardziej) sprzęt do… ćwiczeń w biurze. Tak! Dobrze przeczytaliście! Można pracować i ćwiczyć jednocześnie! Oto kilka najciekawszych propozycji i sprzętów, które pozwolą Wam na uprawianie biurowego fitnessu w godzinach pracy.

Usiądź na piłce!

Piłka fitness zamiast biurowego fotela? Świetny pomysł!Jeśli nasza praca wymaga siedzenia to raczej nie uda nam się od tego uciec. Możemy jednak zamienić wygodny fotel biurowy na… piłkę. Duża piłka fitness idealnie zastąpi krzesło, a dodatkowo wymusi na nas balansowanie ciałem w celu utrzymania równowagi. Dzięki temu będziemy napinać mięśnie i stopniowo je wzmacniać. Zamiana krzesła na piłkę może nam również pomóc w zredukowaniu napięć pleców i bólów głowy (jedno i drugie są często efektem przeciążeń mięśni karku). Aby wygodnie siedzieć na piłce przy biurku – powinniśmy wybrać tę o odpowiedniej wysokości, w której nasze opierające się na podłodze nogi zgięte są w kolanach pod kątem prostym (mniej więcej, oczywiście). Jeżeli obawiasz się, że taka piłka zamiast krzesła wzbudziłaby zbyt wielką sensację w biurze – zdecyduj się na jej minimalistyczny model. Mała piłka fitness może wyglądać tak, jakby uszło z niej powietrze, ale dzięki temu będziesz mógł dyskretnie na niej usiąść (połóż ją na siedzisku biurowego fotela, np. zamiast poduchy), albo po prostu ściskać ją kolanami lub ugniatać stopami (każda z tych aktywności zaangażuje wybrane partie mięśni).

Inne sportowe gadżety do biura

Piłki to nie wszystko! Pracę siedzącą możemy urozmaicić sięgając po kilka innych gadżetów:

  • Praca siedząca? Rób sobie przerwy i rozciągaj się!poduszki sensoryczne z kolcami – doskonale sprawdzają się zamiast poduszek na siedziskach biurowych foteli i sprawiają, że praca siedząca jest… siedząca inaczej; tego typu poduszki sensoryczne wymuszają lekkie balansowanie ciałem i napinanie mięśni w celu utrzymaniu pożądanej pozycji; można ich również użyć do wykonania relaksującego masażu stóp – wystarczy położyć je na podłodze pod biurkiem i zdjąć buty…;
  • piankowe rollery – mogą przydać się do wykonania masażu pleców, ale również do wykonywania prostych ćwiczeń nóg;
  • gumy elastyczne – to doskonały gadżet fitnessowy, minimalistyczny i uniwersalny; wystarczy założyć je na kostki lub kolana, rozstawić nogi i próbować utrzymać ów rozstaw; w przerwach możemy gumy wykorzystać do efektywnego przeciągnięcia się i zaktywizowania zastanych mięśni rąk (ćwiczenia z gumami wzmacniają mięśnie barków, bicepsów i tricepsów).

Do pracy? Do ćwiczeń!

Odpowiedz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *