Philipiak i jego sposoby na promowanie zdrowego stylu życia

Zdrowe jedzenie wcale nie musi oznaczać mdłych potraw i monotematycznego menu. Przekonuje o tym Philipiak – producent naczyń i akcesoriów kuchennych, które pomagają w prowadzeniu zdrowej kuchni. Zobacz, w jaki sposób firma stara się przekonać swoich klientów do zmiany nawyków żywieniowych.

Krótka historia marki

Misją firmy Philipiak jest przekonanie jak największej liczby klientów, że zdrowe jedzenie wcale nie oznacza mdłych potraw.

Philipiak to marka o ugruntowanej pozycji na rynku, której początki sięgają roku 1967. Wtedy właśnie rozpoczęto masową produkcję wyjątkowych naczyń ze stali szlachetnej. Już wtedy wyróżniały się one wyglądem, solidnością oraz nietypowymi jak na ówczesne czasy rozwiązaniami typu podwójne dno, powłoka odporna na przywieranie potraw czy pokrywa z termostatem. Ich pierwszymi nabywcami byli Mediolańczycy oraz mieszkańcy Lombardii, którzy mogli na własnej skórze przekonać się, co oznacza i jak smakuje zdrowa kuchnia. Po niebywałym sukcesie firma postanowiła poszerzyć prowadzoną działalność, na swojego partnera biznesowego wybrała Polskę. Efektem współpracy stała się grupa o międzynarodowym zasięgu i charakterze Philipiak Milano utożsamiana z luksusem, zdrowym stylem życia i prestiżem. Miało to miejsce w 2001 roku.

Dzisiaj w ofercie katalogowej tego producenta znajdziemy:

  • tradycyjne naczynia – garnki i patelnie z akutermicznym dnem oraz systemem zabezpieczającym przed przegrzaniem czy przypaleniem potraw;
  • zastawę porcelanową – są to eleganckie, praktyczne i bardzo wytrzymałe zestawy obiadowe, a także serwisy do kawy i herbaty;
  • noże stalowe i ceramiczne – wyjątkowe ostre i nieprzyjmujące zapachów;
  • komplety sztućców – ergonomiczne o ponadczasowym designie, które mogą uświetnić każdą imprezę;
  • urządzenia elektryczne – innowacyjne, eleganckie, ułatwiające pracę w kuchni, ale i codzienne funkcjonowanie, a przede wszystkim niezwykle proste w użyciu;
  • naczynia niestandardowe w skład, których wchodzą: lasagnery, gęsiarka, zestaw do fondue, nowoczesny wok oraz szybkowar.

Wspólnym mianownikiem wszystkich wypuszczanych spod rąk Philipiaka akcesoriów jest sprzyjanie zdrowiu użytkowników. Producent przykłada bowiem ogromną wagę do rodzaju wykorzystywanym materiałów o właściwościach antyalergicznych i antybakteryjnych. Są przy tym kwasoodporne i nierdzewne. Oznacza to, że poddawane działaniu wysokiej temperatury nie wchodzą w reakcje z żywnością, co sprawia, iż do naszego organizmu nie dostają się żadne szkodliwe substancje. Taki stan utrzymuje się nawet przy długotrwałym użytkowaniu, dlatego też objęte są one aż 25-letnią gwarancją.

Misja firmy

Zdrowe odżywianie to jedyny sposób na zachowanie długiego, zdrowego i szczęśliwego życia.

Od początku swojego istnienia Philipiak stawiał na zdrowe odżywianie. Przedstawiciele marki wierzą bowiem, że jest to jedyny skuteczny sposób na zachowanie zdrowego, długiego i szczęśliwego życia. Dlatego też firma tworzy naczynia, które umożliwiają taką obróbkę produktów spożywczych, by te zachowały swoje prozdrowotne właściwości, a przygotowywane z nich dania nie straciły na smaku, aromacie i wyglądzie. Propagowanie idei zdrowego stylu życia realizowane przez tego producenta nie ogranicza się jednak do dostarczania klientom wysokiej jakości produktów umożliwiających gotowanie na parze, smażenie bez tłuszczu czy przyrządzanie potraw bez użycia soli lub z minimalną ilością wody. Firma poszła o krok dalej i postawiła na bezpośredni kontakt ze swoimi nabywcami. W efekcie Philipiak rozpoczął szeroko zakrojoną działalność prozdrowotną.

W jaki sposób Philipiak promuje zdrowy styl życia?

Reprezentanci firmy są przekonani, że najefektywniejsza metodą działania mającą na celu skłonienie odbiorcy do zmiany jego dotychczasowych przyzwyczajeń to bliska i szczera relacja z nim. Dlatego też Philipiak organizuje liczne spotkania i akcje promocyjne. Rocznie odbywa się ich blisko 10 tysięcy. Ich uczestnicy zyskują na nim podwójnie. Po pierwsze – mogą osobiście zapoznać się z ofertą marki i sprawdzić, na czym polega działanie wybranych produktów. Po drugie – zyskują okazję do zdobycia praktycznej wiedzy dotyczącej zasad zdrowego gotowania.

Poza tym do promowania idei zdrowego stylu życia, firma wykorzystuje również wiedzę i doświadczenie swoich Ambasadorów, wśród których znalazły się takie znane osobistości, jak: Karol Okrasa, Elżbieta Zapednowska, Katarzyna Dowbor, Patryk Vega czy Zygmunt Chajzer.

Warto też nadmienić, że Philipiak chętnie bierze czynny udział w informacyjnych kampaniach specjalnych, jak na przykład: „Wyrzuć solniczkę”, „Zdrowa kuchnia przedszkolaka” czy „Miss po pięćdziesiątce”.

Obiady Czwartkowe – nietypowa akcja promująca ideę zdrowego odżywiania

Mając na względzie popularyzację zasad zdrowego żywienia, marka stworzyła też własny projekt kulinarny funkcjonujący pod nazwą: Obiady Czwartkowe. Wydarzenie to ma charakter cykliczny. Odbywa się ono w najbardziej rozpoznawalnych prestiżowych warszawskich obiektach gastronomicznych. Każde takie spotkanie połączone jest z degustacją specjalnie przygotowywanych na tę okazję zdrowych potraw. O menu decydują zaproszeni do udziału dietetycy. Na talerzach gości, nie może też zabraknąć dania specjalnego. Najczęściej jego autorem jest znany i ceniony mistrz kuchni Karol Okrasa. Jego popisowa potrawa to udziec cielęcy w cytrusach. Przepis na to pyszne mięso wraz z dokładnym opisem wykonania możemy znaleźć na tej stronie: https://www.nowiny.pl/lifestyle/135574-marka-philipiak-i-jej-obiady-czwartkowe.html .

Każdemu ze spotkań przypisywane jest też inne zagadnienie z zakresu zdrowego stylu życia. Uczestnicy dyskutują między sobą, ale również mogą korzystać z wiedzy i doświadczenia zaproszonych specjalistów. Są to czołowi eksperci, czyli dietetycy i lekarze, którzy czuwają jednocześnie nad merytoryczną stroną spotkania.

Goście specjalni

Tradycyjnie w Obiadach Czwartkowych biorą udział goście specjalni. Są to znani aktorzy, sportowcy, muzycy oraz działacze na rzecz zdrowego trybu życia. Wśród regularnych bywalców Obiadów znajdują się m.in.:

  • Magdalena Wójcik – aktorka; prowadzi autorski program „Jem i chudnę” na antenie stacji Polsat Cafe
  • Małgorzata Foremniak – aktorka
  • Małgorzata Pieczyńska – aktorka
  • Karolina Malinowska – modelka
  • Monika Mrozowska – aktorka, autorka książek kulinarnych i bloga
  • Agnieszka Cegielska – prezenterka telewizyjna i radiowa
  • Viola Kołakowska – aktorka, modelka i stylistka
  • Julia Pietrucha – aktorka telewizyjna i teatralna oraz piosenkarka.

Jednak obecność gości specjalnych ma celu nie tylko uświetnienie całego wydarzenia. Otóż są oni proszeni również o podpisanie różnego rodzaju pamiątkowych przedmiotów, które poddawane są następnie licytacji. Zgromadzone w ten sposób środki Philipiak przekazuje wybranej instytucji działającej na rzecz najbardziej potrzebujących. Do tej pory zasiliły one konta: Fundacji Akogo?; programu pomocowego Pajacyk oraz Fundacji Ex Animo – działającej na rzecz najmłodszych pacjentów Kliniki Onkologii Centrum Zdrowia Dziecka.

Reasumując: firma Philipiak doskonale odnajduje się nie tylko w roli producenta i sprzedawcy produktów o prozdrowotnych właściwościach. Świetnie poradziła sobie również w funkcji promotora zdrowego stylu życia. Dowodzą tego niestandardowe metody jakie wykorzystuje w tym celu, a dzięki którym właściwie każdy z nas ma szansę osobiście przekonać się o korzyściach, jakie mogą płynąć ze zmiany nawyków żywieniowych.

Odpowiedz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *