Jest patelnia? Będzie smażone!

Patelnia to jeden z elementów większości zestawów naczyń do gotowania

Tak, wiem. Smażone jest niezdrowe i lepiej piec lub dusić, albo gotować! Nie dajmy się jednak zwariować i raz na jakiś czas… po prostu coś sobie usmażmy! Jeśli zaś nasza patelnia jest patelnią z prawdziwego (i najnowszego!) zdarzenia – bezpiecznie i bez wyrzutów sumienia usmażymy sobie na niej absolutnie wszystko, na absurdalnie wręcz niewielkiej ilości tłuszczu. Szukacie smażonych inspiracji na zimne i ponure jesienne wieczory? Oto one!

Dobra patelnia to patelnia wykonana z nierdzewnej stali i z powłoką zapobiegającą przywieraniu potrawPo pierwsze: patelnia

Patelnia wchodzi w skład większości zestawów naczyń do gotowania. Warto się jej dokładnie i krytycznie przyjrzeć, bo będzie jednym z najbardziej eksploatowanych elementów. Do tego eksploatacja będzie różnorodna, bo gdzie jak nie na patelni właśnie przygotujemy słodkie naleśniki i racuchy, placki ziemniaczane, kotlety różnego rodzaju, jajka sadzone, jajecznicę, kiełbasę… Dobra patelnia to patelnia ze stali nierdzewnej, z powłoką zapobiegającą przywieraniu potraw, odpowiednio wyważona i wyprofilowana, z długim uchwytem nie przewodzącym ciepła oraz funkcjonalnym wskaźnikiem temperatury Thermo-Spot. Patelnia powinna być dobrana do technologii urządzenia do gotowania, którym dysponujemy (płyta indukcyjna lub kuchenka gazowa).

Smażymy!

Patelnia to naczynie, na którym przygotujemy wiele potraw o absolutnie różnych smakachPatelnia gotowa? No to smażymy! Poniżej znajdziecie kilka pysznych propozycji, które świetnie sprawdzą się w roli doskonałych śniadań, lekkich obiadów, sycących kolacji lub po prostu imprezowych przekąsek.

  • smażone filety z kurczaka – im cieniej pokroimy mięso, tym szybciej będzie ono gotowe; mięso drobiowe to doskonała baza rozmaitych dań, bo świetnie komponuje się z większością warzyw i owoców (tak, owoców również!); możemy przygotować smażonego fileta z kurczaka w rajskim wydaniu, czyli z… jabłkami (owoce wystarczy umyć, a następnie pokroić w cienkie plastry, po czym podsmażyć razem z mięsem);
  • smażone warzywa solo – jeśli ma być lekko, smacznie i na ciepło wrzućmy na patelnię ulubione warzywa; czas przygotowania potrawy zależeć będzie od wielkości, twardości i zwartości wybranego warzywa oraz efektu kulinarnego, który chcemy uzyskać; doskonała w smażonym wydaniu jest np. cukinia, którą wystarczy pokroić w plastry, doprawić wedle uznania (świetnie komponuje się z czosnkiem, pieprzem i ziołami) i usmażyć w niewielkiej ilości tłuszczu;
  • smażone ryby – ryby to porcja zdrowego białka, o której warto pamiętać w codziennym menu – usmażone z wybranymi przyprawami z pewnością sprawdzą się w roli zdrowego obiadu.

Odpowiedz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *