Gotowanie na parze – smak zdrowia

Surowe, smażone, pieczone czy gotowane? O tym, że warzywa warto i należy jeść przekonują nas od wielu lat zarówno dietetycy, jak i wszelkiej maści lekarze specjaliści. Na naszych talerzach powinna znajdować się sowita porcja jarzyn – i to w każdym posiłku! Sięgać powinniśmy przede wszystkim po produkty sezonowe lub mrożone. Tych ostatnich nie musimy się obawiać – zamrożone zostały w pełni sezonu, a więc wtedy gdy posiadały najwięcej witamin. Ale uwaga – nie w każdej postaci warzywa dostarczą nam potrzebnych witamin i mikroelementów. Specjaliści tutaj są zgodni, najlepiej sięgać po warzywa gotowane na parze. To właśnie ten sposób obróbki termicznej pozwala na wydobycie pełni smaków i aromatów oraz na zachowanie pełni wartości odżywczych.

W czym gotować?

Gotowanie na parze ma tylko jedną, jedyną wadę – wymaga specjalnego naczynia do gotowania. Zdecydować możemy się na jedno z trzech rozwiązań:

  • elektryczne urządzenie do gotowania na parze,
  • nakładkę na garnki,
  • lub naczynie do gotowania na parze.

Elektryczne urządzenie do gotowania na parze umożliwi nam przygotowanie kilku różnych potraw równocześnie. Wystarczy je tylko włączyć, ustawić czas przyrządzania posiłków i zaczekać aż się ugotują. Bez konieczności mieszania i pilnowania garnka. Wady: wysoka cena i spora ilość miejsca, jaką takie urządzenie zajmuje.

Nakładka do gotowania na parze, to rozwiązanie tanie i łatwo dostępne. Niestety nie pozwoli nam ono na przygotowanie kilku produktów równocześnie – ilość miejsca na takiej nakładce jest dość ograniczona.

surowe owoce i warzywa

Zdecydowanie najlepszym rozwiązaniem wydają się specjalne, stalowe garnki do gotowania na parze. Tego typu naczynia ma w swojej ofercie sporo firm, warto jednak wybierać rozsądnie. Naczynie do gotowania na parze musi być dobrej jakości, najlepiej aby było wykonane ze szlachetnej stali. Radzę przyjrzeć się tutaj naczyniom Philipiak Milano. Ich produkty to gwarancja najlepszej jakościowo materiałów. Wyposażone one są w akutermiczne dno, które pozwala nam na oszczędne zużycie mediów oraz wody.

Gotowanie na parze – nie tylko warzywa

Gotować na parze możemy praktycznie wszystko. Ten polecany przez dietetyków sposób przyrządzania potraw pozwala nie tylko na zachowanie maksimum witamin i składników pokarmowych, ale także na zmniejszenie ilości soli w naszych posiłkach. Przygotowywane na parze produkty zachowują bowiem swój niepowtarzalny smak, zapach oraz kolory.

Odpowiedz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *