Jak nie dać się wiosennemu przesileniu?

Wiosna coraz bliżej, a Ty czujesz jak z dnia na dzień brakuje Ci energii. Trudno Ci się skoncentrować w pracy. Na dodatek ciągle chce Ci się spać. Być może padłeś ofiarą wiosennego przesilenia. Zobacz, jak sobie z nim poradzić.

Co to jest przesilenie wiosenne?

Później zapadający zmrok i wcześniej nadchodzący świt – tak charakterystyczne dla wiosny – to spore wyzwanie dla uśpionego przez zimę organizmu. Potrzebuje on czasu, by wejść w nowy rytm. Zmienna pogoda oraz wahania ciśnienia tego nie ułatwiają. Wtedy często uskarżamy się na bóle głowy i mięśni, ogólne rozbicie, uczucie wyczerpania, senność, kłopoty z koncentracją. Możemy też zauważyć nagłe spadki nastroju i zwiększoną podatność na stres. Wszystkie te objawy to właśnie przesilenie wiosenne, czyli czas, w którym organizm usiłuje przystosować się do nowych warunków.

Sposoby na jego pokonanie

Zapewnij sobie zdrowy sen – i nie chodzi tu jedynie o 8 godzin, ale o to, by nie zasypiać przed telefonem czy komputerem lub nie kłaść się spać tuż po zjedzeniu kolacji.

Zadbaj o relaks – czytaj, pisz, rysuj, rozwiązuj krzyżówki czy zrób sobie przyjemną kąpiel.

Więcej się ruszaj – aktywność fizyczna pomaga uporać się z uczuciem zmęczenia i zniechęcenia. Ma też pozytywny wpływ na samopoczucie psychiczne.

Zacznij jeść więcej warzyw i owoców – dzięki temu uzupełnisz niedobory witamin i innych składników, których zabrakło Ci zimą.

Wyjedź poza miasto – jeśli masz taką możliwość to weź krótki urlop lub postaraj się chociaż w weekend gdzieś wybrać.

Wymienione metody nie spowodują, że wszystkie objawy od razu znikną, ale na pewno poczujesz się dużo lepiej.

Odpowiedz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *